![]() |
|
Pojawienie się na rynku szeregi bardzo tanich marek, polowanie na okazje, prywatna sprzedaż online, kupony zniżkowe, itp. to różne symptomy tego samego trendu.
Cyfrowe piękno rozwija się, w szczególności poprzez aplikacje i samouczki internetowe, które uczą, jak nakładać lub poprawiać makijaż, poprzez szeroki zakres tworzenie wielokanałowego doświadczenia (Sephora), konsultacje i komunikację marek z użytkownikami produktów kosmetycznych, poszukiwanie dobrych okazji na forach, korzystanie z sieci społecznościowych itp.
Coraz ważniejsza rola blogerów komunikujacych o urodzie, coraz bardziej wymagający konsumenci, którzy rozliczają marki np. ze składu ich produktów (parabeny, aluminium, testy na zwierzętach itp.), rozwój lokalnych marek (kosmetyki organiczne) , wzrost roli innych konsumentów przy decyzjach zakupowych.
Trend ten pojawia się także w branży kosmetycznej! Wymiana produktów kosmetycznych, wymiana produktów na porady/ pakowanie, czy nawet pojawienie się nawet nowych marek opartych na crowdfundingu (np. Happycuriennes).
Tworzenie własnych produktów do pielęgnacji skóry, urody i makijażu bezpośrednio z surowców to jeden z najnowszych trendów konsumenckich! Konsumenci nie wahają się szukać informacji w Internecie, czy sieciach społecznościowych, aby znaleźć najlepsze produkty, czy najlepsze adresy klinik medycyny estetycznej. Starają się zwracać uwagę na produkty naturalne i ekologiczne, aby nadać sens swoim aktom zakupowym i coraz częściej wymieniać porady na sieciach społecznościowych.