Social Media Research (SMR)

Poznawaj insighty i gromadź wiedzę w celu monitorowania swojej reputacji online.

Pomagamy głębiej zrozumieć wszystkie aspekty opinii i postaw konsumentów

 

Aby mieć pewność, że uchwyciliśmy wszystkie elementy opinii na dany temat, OpinionWay nie ogranicza się do zadawania pytań konsumentom, czy obywatelom. W dzisiejszych czasach opinie pojawiają się wszędzie. Wyraża się je spontanicznie na Facebooku i innych sieciach społecznościowych, blogach, forach i innych mediach. Dlatego od 2008 r. OpinionWay analizuje  nieustrukturyzowane treści publikowane w Internecie, aby uchwycić różne aspekty opinii na konkretny temat.

 

Nie poprzestajemy jednak na mierzeniu share of voice twojej marki w Internecie lub klasyfikowania wypowiedzi wg sentymentu. Naszym celem jest identyfikowanie najistotniejszych insightów z social media, które pomogą ci szybko podejmować trafne decyzje.

 

OpinionWay korzysta z najbardziej zaawansowanych rozwiązań do zbierania treści w Internecie (i takich, które najlepiej spełniają potrzeby naszych Klientów), a także narzędzi do analizy sieci społecznościowych (text mining) oraz nawiązał współpracę z kluczowymi graczami w obszarze SMR.

 

Monitorowanie marki w czasie rzeczywistym lub regularnych odstępach czasu.

 

OpinionWay analizuje naturalne konwersacje w Internecie dotyczące twojej marki, produktów i usług. Niezależnie od tego, czy jest to reakcja na kryzys, czy też codziennie, co tygodniowe lub co miesięczne badanie, raporty OpinionWay zapewniają aktualizację w zakresie języka używanego w konwersacji przez konsumentów oraz sugeruje rozwiązania w danej sytuacji i dostarcza odpowiednich argumentów do dalszej konwersacji z konsumentami. Budżet badania ustala się w zależności od obszaru, który ma zostać objęty analizą oraz częstotliwości monitorowania opinii.

 

Audyt pozycjonowania marki / ocena komunikacji online

 

Dzięki wyspecjalizowanym rozwiązaniom, OpinionWay prowadzi ocenę obecności marek lub produktów w sferze cyfrowej. Wszystko, co zostało powiedziane o marce poza jej znanymi terytoriami, jest przez nas zbierane, a następnie analizowane. W ten sposób zapewniamy czytelną interpretację kluczowych osi online'owej retoryki dotyczącej marki, typologię poczynionych na jej temat uwag oraz identyfikację jej słabych punktów.

 

Ten sam proces można przeprowadzić także dla komunikacji marki w sferze cyfrowej.

 

Identyfikacja influencerów / mapowanie

 

W ramach cyfrowej układanki mediowej identyfikujemy influencerów, sojuszników i  lub krytyków marki/ organizacji.

 

Po identyfikacji kluczowych graczy w sferze cyfrowej dokonujemy modelowania wpływowych sfer wykorzystując do tego mapowanie. W ten sposób odkrywamy powiązania między influencerami, liderami opinii w danej sferze i kontaktami, którym należy nadać priorytet. Szczegóły dotyczące każdego kluczowego gracza w sferze cyfrowej oraz ich dane kontaktowe są dostarczane wraz z mapowaniem.