Bankowość, ubezpieczenia i finanse

 

Pożyczki, finansowanie, środki płatności, ubezpieczenia na życie i wypadki, itp. Wszystkie te usługi, które kiedyś były oferowane przez banki i tradycyjne towarzystwa ubezpieczeniowe są obecnie na pozycjach obronnych, a ich rola jest kwestionowana. Transformacja konsumpcji spowodowała pojawienie się firm, które w pełni wykorzystują możliwości Internetu i urządzeń mobilnych. Analizy wykazują, że ten trend ma wzrostową tendencję.

 

Wzrost znaczenia ceny

 

W związku z rozwojem bankowości internetowej i ubezpieczeń, rosnącym wykorzystaniem bezpłatnych porównywarek cenowych, ułatwione płatności, które dają szansę płacić bez mała za wszystko, gdziekolwiek i jakkolwiek , sektor bankowości, finansów i ubezpieczeń przeżywa prawdziwą rewolucję modeli biznesowych, a co za tym idzie - znaczenia ceny.

 

Poszukiwanie wygody

 

Ludzie zawsze szukają ułatwień: codzienne operacje online, subskrypcja aplikacji do zarządzania rachunkami bankowymi, tworzenie aplikacji do zgłaszania zdarzeń lub wypadków ubezpieczycielowi… Kluczowi gracze w tym sektorze starają się uprościć ścieżki klientów i doświadczenie.

 

Niechęć do ekspertów, zaufanie do innych konsumentów i rola komunikacji peer-to-peer

 

Można również zauważyć, że konsumenci coraz bardziej dystansują się od doradców bankowych i profesjonalistów od finansów. Powstają strony z pożyczkami peer-to-peer, na scenę wchodzi wiele start-upów finansowych (Fintechs) itp.

 

Korzystanie z usług zastępuje ich posiadanie

 

W toku tych zmian wszystkie strony muszą dostosować się do ewolucji rynku, której oznakami są m.in. rozwój konsumpcji opartej na współpracy, wspólne korzystanie z samochodów, sukces AirBnB, transformacja ryzyka objęta przez polisy ubezpieczeniowe.

 

Upodmiotowienie klienta

 

Samodzielne zarządzanie własnymi oszczędnościami, inwestycjami, umowami, poszukiwanie własnych modeli inwestycyjnych, pożyczki online, crowdfunding… to wszystko wyraz tego, że klienci pragną autonomii!