Kosmetyki, higiena i pielęgnacja urody

 

Rynek kosmetyków i produktów pielęgnacyjnych charakteryzuje się narastającą fragmentacją i wzrastającą liczbą graczy. Konkurencyjność rynku rośnie jeszcze bardziej z uwagi na powszechną cyfryzację... Jest to wspólna sytuacja wspólna dla wielu innych rynków, które badamy.

Transformacja zwyczajów zakupowych i użytkowych w kategorii kosmetyków o produktów do pielęgnacji wyjaśnia wiele zmian zachodzących w ofercie Producentów i zachwoaniach konsumentów.

 

Intensyfikacja nacisku na cenę


Pojawienie się na rynku szeregi bardzo tanich marek, polowanie na okazje, prywatna sprzedaż online, kupony zniżkowe, itp. to różne symptomy tego samego trendu.

 

Poszukiwanie wygody


Cyfrowe piękno rozwija się, w szczególności poprzez aplikacje i samouczki internetowe, które uczą, jak nakładać lub poprawiać makijaż, poprzez szeroki zakres tworzenie wielokanałowego doświadczenia (Sephora), konsultacje i komunikację marek z użytkownikami produktów kosmetycznych, poszukiwanie dobrych okazji na forach, korzystanie z sieci społecznościowych itp.

 

Niechęć do ekspertów, zaufanie do innych użytkowników i rola komunikacji peer-to-peer


Coraz ważniejsza rola blogerów komunikujacych o urodzie, coraz bardziej wymagający konsumenci, którzy rozliczają marki np. ze składu ich produktów (parabeny, aluminium, testy na zwierzętach itp.), rozwój lokalnych marek (kosmetyki organiczne) , wzrost roli innych konsumentów przy decyzjach zakupowych.

 

Wypożyczanie zamiast posiadania


Trend ten pojawia się także w branży kosmetycznej! Wymiana produktów kosmetycznych, wymiana produktów na porady/ pakowanie, czy nawet pojawienie się nawet nowych marek opartych na crowdfundingu (np. Happycuriennes).

 

Upodmiotowienie konsumenta


Tworzenie własnych produktów do pielęgnacji skóry, urody i makijażu bezpośrednio z surowców to jeden z najnowszych trendów konsumenckich! Konsumenci nie wahają się szukać informacji w Internecie, czy sieciach społecznościowych, aby znaleźć najlepsze produkty, czy najlepsze adresy klinik medycyny estetycznej. Starają się zwracać uwagę na produkty naturalne i ekologiczne, aby nadać sens swoim aktom zakupowym i coraz częściej wymieniać porady na sieciach społecznościowych.