Rozrywka i gry

 

W coraz bardziej cyfrowym świecie technologia staje się bardziej interaktywna, a „grywalizacja” jest koniecznością dla firm w celu zachowania i rozwoju ich relacji z klientami. Ta metamorfoza toruje drogę dla nowych ofert i nowych graczy w branży gier i rozrywki w taki sam sposób, jak zrewolucjonizowała inne sektory konsumpcji (mobilność, media, zakwaterowanie itp.).

 

Oferta w tej branży wykazuje oznaki rozdrobnienia, a rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, podczas gdy modele ekonomiczne przechodzą wstrząsy. Jednocześnie oczekiwania konsumentów znacznie się zmieniły od początku 2000 roku.

 

Wzrost znaczenia ceny

 

Gry free-to-play (darmowe gry z opcją zakupu dodatkowej zawartości), zakup używanych gier wideo, loteria grupowa (wspólne bilety) lub zakup gier wideo cross play (ważnych na kilku platformach gier) są coraz bardziej popularne.

 

Poszukiwanie wygody

 

Rozwija się rynek niefizycznych biletów na wydarzenia sportowe oraz gier wideo bez fizycznego nośnika (płatność za pośrednictwem platformy i pełne pobieranie gier oraz ich aktualizacji). W podobnym tempie popularność zyskują jak platformy, które łączą graczy w zależności od ich upodobań i preferencji.

 

Nie eksperci, ale inni konsumenci, społeczność graczy

 

Ludzie stopniowo odwracają się od prasy i wyspecjalizowanych sklepów oferujących gry i rozrywkę i bardziej cenoą światowe społeczności graczy, które pozwalają na skonsultowanie opinii, dzielenie się doświadczeniami z gry, itp..

 

Użycie zastępuje własność

 

Rozwój platform VOD, SVOD, długoterminowy wynajem platform i gier wideo między graczami (za pośrednictwem wyspecjalizowanych stron internetowych) oraz pojawienie się gier w chmurze świadczą o prawdziwej ewolucji postaw.

 

Upodmiotowienie jednostki

 

W przypadku firm z tego sektora pojawienie się nowych modeli ekonomicznych (a zwłaszcza free-to-play) powoduje obecnie przewrót w charakterze relacji z graczami, którzy stali się prawdziwymi aktorami swoich interaktywnych doświadczeń (gry społecznościowe, crowdfunding niezależnych gier). Firmy działające na tym rynku muszą wziąć pod uwagę wszystkie te zamiany i oczekiwania w trakcie budowy i wdrażania strategii.